Aanbevolen : Autosloperij Den Haag - lichte vracht verkopen
All Categories
Featured
Table of Contents
Daar moeten zij dus gewoon hun auto laten inschrijven en de nodige belastingen betalen. auto opkoper lochristi. Mathieu is een Fransman die in België woont voor een tweejarige post-graduate opleiding. Toen zijn auto beschadigd raakte, ging hij naar de politie om aangifte te doen voor de verzekering. De politie ontdekte dat Mathieu al meer dan een jaar in België woonde en zijn auto niet had ingeschreven
Mathieu kon echter bewijzen dat hij was ingeschreven bij de Universiteit Antwerpen en daarom, als student uit een ander EU-land, geen auto- of verkeersbelasting hoefde te betalen in België. Hoe zit het met uw auto als u in het ene land woont en in het andere werkt? Rijdt u met een auto van de zaak die is ingeschreven , dan mag u die ook gebruiken, zonder hem daar in te schrijven.
Gaat u met regelmatig van het land waar u woont naar het land waar u werkt, dan hoeft u de auto alleen maar in te schrijven en belastingen te betalen in het land waar u woont, niet in het land waar u werkt - auto opkoper lochristi. Lees meer over de inschrijving van voertuigen en belastingen, en bekijk de links naar de websites van de nationale overheden: De informatie op deze pagina geldt niet voor onderdanen van het VK die in de EU verblijven en EU-burgers die in het VK verblijven
Plannen om in het buitenland te gaan wonen? Of wil je je auto verkopen aan iemand in het buitenland? Dan moet je je auto exporteren. Heel ingewikkeld is de export van een auto niet. Er zijn wel wat stappen die je moet nemen. Wij zetten de belangrijkste zaken voor je op een rij.
Dat varieert van schimmige types in smoezelige bestelwagens tot professionals met dure oprijwagens. Export is een mooie manier om van je auto af te komen. Ook bespaart het je gedoe met particulieren. auto opkoper lochristi. Het belangrijkst is dat het kenteken wordt uitgeschreven uit het Nederlandse systeem. Eerder moet je de auto niet meegeven
Soms regelt zo’n bedrijf de export. Het is nog beter om de regie zelf in handen te houden. auto opkoper lochristi. Regel eerst de betaling met de opkoper en zet daarna de procedure voor de export in gang. Op de website van de RDW ga je naar de pagina ‘auto exporteren’. Uiteindelijk moet de auto naar een RDW-station of naar een door de RDW-erkend exportbedrijf
Het kan natuurlijk zijn dat je naar het buitenland verhuist en je eigen auto meeneemt voor export. Controleer voor de zekerheid of het zinvol is om je auto mee te nemen voor export. Misschien gelden er andere regels in het land waar je gaat wonen. Bij export van de auto doorloop je dezelfde procedure via de RDW als bij de verkoop.
Zoals je bij de import van een auto bpm (auto opkoper lochristi) betaalt, ontvang je dit juist bij de export. In het geval van verkoop werkt dit anders. De opkoper handelt dit vaak af en steekt dus ook de rest-bpm in eigen zak. Neem je je auto mee bij het verhuizen? Dan gaat het bedrag naar je eigen bankrekening
In ieder geval moet de auto in kwestie een kenteken hebben dat op of na oktober 2016 in Nederland is afgegeven. Kijk voor alle regels op de website van de Belastingdienst. Geen zin in het gedoe van export? Overweeg dan de ANWB Verkoopservice. Binnen 1 werkdag een bod Gemakkelijk inleveren op ruim 50 locaties Eerstvolgende werkdag het geld al op je rekening .
Het kopen van een importauto kan aantrekkelijk zijn vanwege de lagere prijzen - auto opkoper lochristi. Met name een auto importeren uit Duitsland is populair. Maar: het is minder makkelijk dan het misschien lijkt. In dit artikel legen we je uit waar je allemaal rekening mee moet houden als je overweegt om een auto te importeren
Een importauto is vaak een stuk lager in prijs, maar houd er rekening mee dat daar nog kosten bovenop komen. Reken dus uit of je onderaan de streep echt voordeliger uit bent. En is het prijsverschil niet zo groot, overweeg dan ook of dit voor jou opweegt tegen de risico’s en nadelen.
Op zoek naar een stoere stationwagen stuitten we in Zweden op een nette Volvo uit 2003 met 100.000 kilometer op de teller. De vraagprijs bedraagt € 6500. auto opkoper lochristi. Een vergelijkbare uitvoering kost in Nederland zo’n € 13.000. Snel verdiend, zou je zeggen. Maar: dat prijsverschil kun je niet zomaar in je zak steken
Daar komen nog de kosten voor een verzekering (€ 85), de verschuldigde BPM (€ 360), een RDW-keuring (€ 104,40) en de kentekenplaten (ca. € 50) bij. Met die bijkomende kosten betaal je voor deze Volvo dus geen € 6500, maar € 7700. Een auto importeren kent wat haken en ogen.
Bij een buitenlandse occasion is de historie niet altijd goed na te trekken (geen NAP). Daardoor weet je nooit helemaal zeker wat je precies koopt - auto opkoper lochristi. In een advertentie staat vaak dat de auto van de eerste eigenaar is, maar dit is nauwelijks te checken. Er zijn sites, bijvoorbeeld de RDW, die na het invoeren van het kentekennummer de Nederlandse historie laat zien
De ANWB krijgt echter vaak vragen of er websites bestaan waar je de internationale historie van een auto aan de hand van VIN-nummer kunt achterhalen. Helaas zijn er bij de ANWB geen sites bekend die een complete historie (onderhoud en schade worden vrijwel nergens geregistreerd) kunnen achterhalen. Of de kilometerstand is teruggedraaid, is alleen te checken als de importauto uit België komt.
Controleer dan de tellerstand aan de hand van extra documenten, zoals het onderhoudsboekje en de keuringsformulieren. De risico’s van een teruggedraaide tellerstand is dat je te veel voor de auto betaalt. Ook kan het onderhoud te laat worden uitgevoerd, denk aan een distributieriem die na 100 (auto opkoper lochristi).000 kilometer vervangen moet worden
Na het invoeren van het kenteken kun je onder het tabje ‘fiscaal’ de BPM checken. auto opkoper lochristi. Koop je een importauto met een catalogusprijs van enkele tienduizenden euro’s en betreft de BPM-waarde slechts enkele honderden euro’s? Dan weet je bijna zeker dat de auto met grote schade is ingevoerd. Zelf een auto importeren of laten importeren door bedrijven kan nadelige gevolgen hebben voor je rechtspositie
Op grond van EU-wetgeving heb je, als je een nieuwe auto van een handelaar koopt, in ieder geval recht op twee jaar wettelijke garantie. renault verkopen. Bij een tweedehands auto kan de garantietermijn worden verlaagd tot één jaar. auto opkoper lochristi. In Nederland gelden deze termijnen niet. Bij het importeren van een auto komt een hoop kijken
Maar dan stap twee: telefoneren of mailen. En stap drie: kijken en proefrijden. Dat vereist enige talenkennis en organisatietalent. Verder is de administratieve afhandeling bij de import (of eigenlijk: de export) van een auto per land nogal verschillend en niet overal even gemakkelijk. Importeer je bijvoorbeeld een speciale, oude Amerikaanse sportauto uit de Verenigde Staten, dan moet die in een container worden verscheept en in de haven worden ingeklaard.
Er zijn ook gespecialiseerde bedrijven die hulp bieden en zelfs de complete afhandeling verzorgen. Wat die service precies omvat, verschilt per aanbieder - auto opkoper lochristi. Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan, maar het kan veel rompslomp schelen. audi opkoper. Wil je jouw importauto weer verkopen, houd dan rekening met het feit dat een auto zonder Nationale Autopas check (NAP check) lastiger te verkopen is
Hierdoor kan de restwaarde lager zijn dan die van een origineel Nederlands exemplaar. Een auto importeren uit Duitsland is populair omdat het 'dichtbij' is. Maar: vergeet niet dat Duitsland heel groot is. Je rijdt vaak niet zomaar even heen en weer. Plus je loopt het risico om voor niets af te reizen als de auto niet overeen blijkt te komen met de advertentie.
Koop bij voorkeur bij een merkdealer. Je kunt niet altijd het complete verleden van een importauto controleren. Wees dus extra kritisch tijdens de proefrit. Houd daarbij rekening met deze aandachtspunten. Check of de specificaties niet afwijken van de Nederlandse versies. Laat eventueel een aankoopkeuring doen - auto opkoper lochristi op de importauto. Zo loop je minder risico’s op een miskoop
Vaak is het dan niet mogelijk om legaal iets te trekken of om een drager te monteren. Als dit voor jou belangrijk is, kijk dan of dit vermeld wordt op het kentekenbewijs. Het interieur en exterieur zeggen veel over de staat van de auto. Zitten er vlekken in de bekleding, slijtplekken op het dashboard, is het rubber op de pedalen versleten? Zijn er delen overgespoten van de auto? Let op de kleine dingen.
Is de auto in kwestie een stuk goedkoper dan de gangbare (buitenlandse) marktprijs? Misschien heb je een gelukje, maar vrijwel altijd heeft die lage prijs een reden. auto opkoper lochristi. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. Importeer je een auto uit landen die geen lid zijn van de EU, dan moet je invoerrechten betalen
Een auto is gebruikt wanneer hij meer dan 6.000 kilometer heeft gereden en bovendien meer dan een halfjaar op kenteken staat. Heb je je droomauto gevonden en wil je ‘m importeren? Zorg dan dat er een deugdelijk, officieel koopcontract wordt opgemaakt door de verkoper. Volledige NAW-gegevens van zowel verkoper als koper Merk, model, uitvoering / type Chassisnummer Officiële kilometerstand De datum van eerste toelating (Erstzulassung) Betreft het een schadeauto of geen schadeauto (Unfallfrei) De gebreken aan de importauto Vervaldatum HU/AU (de Duitse APK) De overeengekomen en gespecificeerde garantie De garantie, het schadeverleden en of het een ex-lease of -huurauto betreft Wat je wilt zien in het aankoopcontract van de importauto: Dat de auto via een particulier wordt verkocht (hierdoor vervalt de garantie) ‘De auto heeft voor zover bekend geen (zichtbare) beschadigingen’ Afgelezen (dus niet de werkelijke) kilometerstand Wil je de auto zelf ophalen in het buitenland? In veel gevallen kan dit niet, aangezien er geen kenteken meer op de auto aanwezig is.
En zonder geldig kenteken mag je niet op de openbare weg rijden - auto opkoper lochristi. Vraag je een tijdelijk kenteken aan, dan is dat vaak alleen geldig in het land van aankoop en niet vanzelfsprekend in andere landen. Zoek dit van tevoren dus goed uit. Let op: rijd je op een buitenlands kenteken terug naar Nederland, dan heb je geen recht op pechhulp van de Wegenwacht
In dat geval hoeft de auto geen kenteken te hebben. Is de auto eenmaal op Nederlandse bodem, dan zijn er nog een paar stappen nodig om het buitenlandse kenteken om te zetten naar een Nederlands kenteken. Laat eerst een keuring/kentekenonderzoek bij de RDW - auto opkoper lochristi. Heeft de auto nog een geldige keuring uit het land van herkomst, dan wordt deze overgenomen en is een volledige keuring (APK) dus niet nodig
Let op: als de auto niet door de RDW-keuring komt, betekent dat extra kosten. Vervolgens doe je belastingaangifte voor de verschuldigde rest-BPM. Op de website van de belastingdienst kun je berekenen hoeveel BPM je nog moet afdragen. Zodra je de belastingaanslag ontvangt, betaal je deze direct. Ongeveer een week nadat je de BPM hebt betaald, ontvang je het Nederlandse kenteken.
De aanslag motorrijtuigenbelasting komt daarna automatisch (auto opkoper lochristi) - volkswagen verkopen. Zodra de auto een Nederlands kenteken heeft, moet je 'm direct verzekeren. Dit moet je zelf regelen. Ook via de ANWB kun je een autoverzekering afsluiten. Bij een importauto let je in eerste instantie op de DET (datum eerste toelating op de weg) en de eerste datum afgifte van het Nederlandse kenteken
Als de eerste afgifte van een Nederlands kenteken later heeft plaatsgevonden dat de DET, is het waarschijnlijk een importauto. Ook als de kentekenplaat afgedekt is of ontbreekt in de advertentie, dan kun je er bijna van uitgaan dat de aangeboden auto een importauto is. Je kunt ook via de ANWB Koerslijst checken of een auto wel of geen importauto is.
Als je dat had geweten, dan had je de auto niet gekocht. Dat kan betekenen dat er sprake is van dwaling (auto opkoper lochristi). In dat geval kan de koper de koopovereenkomst vernietigen. Je moet dan wel kunnen bewijzen dat je de koop niet had gesloten als je de juiste informatie had gehad
Latest Posts
Oude Auto Accu Verkopen
Auto Laten Verkopen
Totaal Verlies / Total Loss